Висловлювання, цитати, афоризми Пауля Йозефа Геббельса

Пауль Йозеф Геббельс: Народився 28 жовтня 1897 року в Рейдті, Північний Рейн-Вестфалія, Німеччина. Німецький державний і політичний діяч, рейхсміністр народної освіти та пропаганди Німеччини (1933–1945), гауляйтер района Берліна, головний пропагандист Націонал-соціалістиної робітничої партії Німеччини, імперський орудник пропаганди НСДАП (з 1929), рейхсляйтер (1933), канцлер Третього Рейху (квітень-травень 1945), комісар оборони Берліна (квітень 1945). Один з найближчих та довірених осіб Адольфа Гітлера. Помер 1 травня 1945 року в Берліні, Німеччина.



Висловлювання, цитати, афоризми Пауля Йозефа Геббельса


«Твоя батьківщина — Німеччина. Люби її над усе й більше справою, ніж на словах.»

«Вороги Німеччини — твої вороги. Ненавидь їх усім серцем!»

«Кожен земляк, і найбідніший — це частина Німеччини. Люби його як себе самого!»

«Вимагай собі тільки обов'язків. Тоді Німеччина знайде справедливість!»

«Пишайся Німеччиною! Ти повинен пишатися батьківщиною, заради якої мільйони віддали свої життя.»

«Той, хто збезчестить Німеччину, збезчестить тебе й твоїх предків. Спрямуй свій кулак проти нього!»

«Щоразу бий негідника! Пам'ятай, якщо хтось забирає твої права, ти маєш право знищити його!»

«Не дай жидам обдурити себе.»

«Роби, що треба, без сорому, коли йдеться про Нову Німеччину!»
«Вір у майбутнє. Тоді ти станеш переможцем!»

«Мертві — це військо мічніше від нашого війська на морі й на суші. Вони йдуть перед нами в громах боїв, вони ведуть нас. Більш, як кому-небудь з живих, завдячуємо ми їм державою, і збереження нашої держави єдина вимога, яку вони до нас ставлять. Ми повинні виконати її. Отже, хай будуть напоготові наші серця та наші руки й тоді, за словами поета, світ оновиться, як новонароджена дитина.»

«Чотирнадцятирічний хлопчина, що повзе зі своїм гранатометом за розбитою стіною на випаленій вулиці, означає для народу більше, ніж десять інтелектуалів, які намагаються довести, що наші можливості рівні онику.»

«Такою повинна стати Батьківщина. Не всі рівні, але всі брати.»

«Один народ, одна країна, один вожак!»

«Все геніальне просто, і все просте геніально. Маленькій людині подобається приховувати свою дріб'язковість за складними речами.»

«Дайте мені засоби масових відомостей і я з будь-якого народу зроблю стадо свиней.» — без джерел; немає підтвердження, що цей вислів належить Геббельсу

«Брехня, повторена тисячу разів, стає правдою.» — вперше приписується Геббельсу в 1946 без вказівки джерела. У французькій відміні зустрічається вже в першій половині ХІХ століття у Шатобріана

«Ми добиваємося не правди, а ефекту.»

«Народ без вірування — це як людина без дихання.»

«Найгірший ворог будь-якої пропаганди — інтелектуальство.»

«Людина була і залишається твариною. З низькими чи високими побудками. З любов'ю і ненавистю. Але твариною вона залишається завсіди.»

«Забери у народу дієпис — і через покоління він перетвориться на натовп, а ще через покоління ним можна управляти, як стадом.»

«Московці — це не народ в загальноприйнятому змісті слова, а набрід, який виявляє яскраво виражені тваринні ознаки. Це можна з повною впевненістю сказати як про громадянське населення, так і про військо.»

«Заміром народного перевороту повинна бути тоталітарна держава, що проникає у всі галузі громадського життя.»

«Коли наші противники кажуть: «Так, ми вам раніше дали свободу поглядів», так, ви це зробили! Однак це не доказ, що ми повинні робити, як ви. Той факт, що ви нам це дали, є доказом того, наскільки ви дурні.»

«Англійці в усьому світі відомі відсутністю совісті в політиці. Вони — знавці мистецтва приховувати свої злочини за лицем пристойності. У такий спосіб вони чинили віками, й це настільки стало частиною їхнього норову, що самі вони вже не відзначають цієї ознаки. Вони діють із таким щирим виразом і з такою цілковитою серйозністю, що переконують і самих себе, що вони є приклад політичної безвинності. Вони не зізнаються собі в своєму лицемірстві. Ніколи жоден англієць не підморгне іншому й не скаже «але ми розуміємо, що маємо на вгляді». Вони не тільки поводяться як зразок чистоти й непорочності — вони собі вірять. Це й смішно, й небезпечно.»
«При необхідності ми зможемо обійтися без масла, але ніколи без пушок.»

«Все геніальне просто і все просте геніально. Маленькій людині подобається приховувати свою нездарність за складними речами.»

«Держава і партія повинні перейти одне в інше і створити щось третє, на чому буде відбиток нашої сутності.»

«Пропаганда має бути доступною, а не приємною розуму. Глядання розумової правди не входить до завдань пропаганди.»

«Диктатура соціалістичного замислу в державі — ось наше майбутнє.»

«Жидівське питання складніше, ніж це уявляється. Але капіталістичні та більшовицькі жиди — це не одне й те саме.»

«Май мужність жити в небезпеці!»

«Критик має бути готовий та здатний у будь-яку мить і на першу вимогу зайняти місце критикованого ним та виконувати його справу плідно і обізнано; в іншому випадку критика перетворюється на нахабну самодостатню силу і стає зупинялом на путі культурного поступу.»

«Моя партія — моя церква.»

«Ми виливаємо холодний душ спростувань.»

«Треба так стукнути, щоб клапті полетіли.»

«Спокій — батько всіх великих мислей.»

«Пропаганда втрачає силу, щойно стає явною.»

«Ріббентроп — спільник із аж ніяк не джентльменськими манерами. Він плутає політику із торгівлею шампанським.»

«І сьогодні найрадикальніші заходи не можна назвати радикальними та найвсеосяжніша війна недостатньо всеосяжна.»

«Власність зобов'язує та кріпко прив'язує.»

«Середні верстви створюють посередніх політичних діячів, про їхній політичний розмір говорити не доводиться. Усі дрібні буржуа залишилися в пивниці «Бюргербройкеллер», де, власне, завсіди перебували. Щодо тієї крапельки розуму, яка привела їх у рух, то вони її повністю пропили за 12 років солодкого життя.»

«США — держава населена сумішшю рас, яку не назвеш народом.»

«Людина була і залишається твариною. З низькими чи високими побудками. З любов'ю та ненавистю. Але твариною вона залишається завсіди.»

«Юриспруденція — продажна дівка політики.»

«Хоробрість — це мужність, надхненна духовністю.»

«Достоєвський на кілька самовпевнених ступенів виявився попереду свого часу. Ідеш за ним зі страхом, недовірливістю, потрясінням — але все одно слідуєш. Він не відпускає, ти зобов'язаний іти за ним...»

«Що я насправді вивчаю? Все й нічого. Я надто лінивий і, здається, надто дурний для якоїсь окремої дисципліни. Я хочу стати чоловіком. Я хочу стати великою особистістю!»
«Забери в народу дієпис — і через покоління він перетвориться на натовп, а ще через покоління ним можна орудувати, як стадом.» — хибно приписується Геббельсу

«Чим дивовижніша брехня, тим охочіше в неї повірять.» — хибно приписується Геббельсу, насправді належить Гітлеру

«Це гнило і сумно, що світом з такою кількістю сотень мільйонів людей править одна верства, яка має право привести мільйони до життя чи смерті, і за забаганки... Ця верства обплутала своїм павутинням весь світ; капіталізм не визнає народних границь... Капіталізм нічому не навчився з останніх подій і нічому не хоче вчитися, бо ставить свої інтереси вище за інтереси інших мільйонів. Чи можна звинувачувати ці мільйони в тому, що вони обстоюють свої інтереси і лише ці інтереси? Чи можна звинувачувати їх у прагненні створити міжнародну спільноту, заміром якої є боротьба з корумпованим капіталізмом? Чи можна засуджувати більшість освіченої штюрмерської молоді за протест проти великих здібностей? Хіба не огидно, що люди з найблискучішими розумовими здібностями поринають у злидні та розкладаються, тоді як інші розкладаються, витрачають і розкидають гроші, які могли б їм допомогти? ... Ви кажете, що стара заможна верства теж багато трудилася для того, що має. Звісно, у багатьох випадках це може бути правдою. Але чи знаєте ви також, за яких умов жили робітники в час, коли капіталізм «заробляв» свої статки?»

«Соціальне — тимчасовий захід. Соціалізм — ідеологія майбутнього.»

«Ви такий самий антисеміт, як і я. Ти поки що не хочеш зізнатися собі в цьому. Жид у кращому разі може існувати за комунізму. Жид у націонал-більшовицькій державі — безглуздя.»

«Ви хвалите Московщину як державу міжнародної одностайності та самі визнаєте, що Московщина сьогодні більш московська, ніж будь-коли. Те, що ви називаєте більшовицьким інтернаціоналізмом Москви, є панславізм у його найяснішій і яскраво вираженій формі...»

«Ленін пожертвував Марксом і натомість дав Московщині свободу. Ви хочете пожертвувати німецькою свободою заради Маркса. Геть жид-більшовик ясно усвідомив нагальну необхідність московської народної держави і рано та мудро призвичаївся до неї.»

«Мертві — це військо мічніше від нашого війська на морі й на суші. Вони йдуть перед нами в громах боїв, вони ведуть нас. Більш, як кому-небудь з живих, завдячуємо ми їм державою й збереження нашої держави єдина вимога, яку вони до нас ставлять. Ми повинні виконати її. Отже, хай будуть напоготові наші серця й наші руки й тоді, за словами поета, світ оновиться, як новонароджена дитина.»
«Біржовий капітал не є виробничим, а чужоїдно накопиченим капіталом. Він більше не прив'язаний до землі, а позбавлений коріння та інтернаціональний; він не виробляє, а проник у нормальний виробничий перебіг, щоб викачувати з нього прибуток. Він складається з рухомого майна, тобто готівки; його головним носієм є великі жидівські фінанси, замір яких — всилувати виробниче населення робити, а потім привласнювати доходи від їхньої роботи.»

«Комунізм є не що інше, як гротескне спотворення справжньої соціалістичної мислі. Ми і тільки ми могли б стати справжніми соціалістами в Німеччині або, якщо на те пішло, в Європі.»

«Ми ніколи нічого не досягнемо, якщо спиратимемося на інтереси культурних та заможних верств. Все прийде до нас, якщо ми звернемося до голоду та розпачу люду.»

«Грошові свині капіталістичної демократії... Гроші зробили нас рабами... Гроші — прокляття людства. Вони душать насіння всього великого та доброго. Кожна копійка липка від поту та крові.»

«Одна верства виконала своє дієписне призначення і ось-ось поступиться місцем іншій. Буржуазія має поступитися робітничій верстві... Те, що ось-ось звалиться, має бути підштовхнуто. Ми всі вояки перевороту. Ми хочемо перемоги робітників над брудною корисливістю. Це соціалізм.»

«Марксизм, чиї теорії згубні для народів і рас є повна протилежність живому соціалізму.»

«Марксизм є смерть не тільки народно мислячих народів, а передусім тої верстви, яка самовіддано бореться за його здійснення: робітничої верстви.»

«Робітник немає права сумніватися у соціалізмі, а має сумніватися у марксизмі. Що раніше він це зробить, то краще. Годинник майже пробив опівніч.»

«Якби ми були лише антисемітами, ми були б недоречні у ХХ столітті. Проте ми також соціалісти. Для нас вони йдуть разом. Соціалізм, свобода німецького пролетаріату і цим самим німецьким народом може бути досягнуто лише проти жидів. Оскільки ми хочемо свободи Німеччини чи соціалізму, ми є антисемітами.»

«Звісно, жид теж людина. Ніхто з нас не сумнівався у цьому. Але блоха теж тварина, хоч і неприємна. Так як блоха не приємна тварина, ми не зобов'язані захищати та оберігати її, служити їй так, щоб вона могла кусати, діставати та мучити нас. Скоріше, наш обов'язок зневадити його.»

«Звісно, є порядні жиди. Сьогодні їх побільшає. Проте це не свідчення на користь євреїв, а свідчення проти них. Той факт, що негідників серед нас називають порядними жидами, доводить, що бути жидом — це тавро, інакше можна було б назвати брехливих жидів порядними християнами, заразивши широкі кола нашого народу. Це підбадьорення для нас продовжувати боротьбу з жидівською світовою чумою скрізь, де це можливо.»

«Це злий знак для вас, а не для нас, що 60 мільйонів бояться 2 мільйонів жидів.»

«Виробництво, яке в основному завершене, яке вже не потребує сили, вміння, винахідливості, підприємливості та здогадливості (наприклад, перевізний устрій, трести, конгломерати), буде повернуто у державну власність.»
«Залучати людей, схиляти людей до того, що я усвідомив як істину, — це називається пропагандою. Спочатку є розуміння, це розуміння використовує пропаганду як знаряддя для глядання тих людей, які перетворять розуміння на політику. Успіх — це головне. Пропаганда — справа не середніх розумів, а скоріше справа практиків. Вона не повинна бути красивою чи теоретично правильною. Мені все одно, чи вимовляю я чудові, естетично витончені промови, чи кажу так, що жінки плачуть. Зміст політичної мови у тому, щоб переконати людей у тому, що ми вважаємо за правильне. У провінції я говорю інакше, ніж у Берліні, і коли я говорю в Байройті, я говорю не те, що говорю у Фарус-холі. Це питання практики, а не теорії. Ми не хочемо бути рухом кількох солом'яних мізків, а скоріше рухом, здатним завоювати широкі маси. Пропаганда має бути загальнозрозумілою, а не інтелектуально приємною. Завдання пропаганди не полягає в тому, щоб відкривати інтелектуальні істини. Їх можна знайти в інших обставинах, я знаходжу їх, розмислюючи за своїм столом, але не в залі засідань.»

«Ми входимо до Рейхстагу, щоб уоружитися оружжям демократії. Якщо демократія настільки дурна, щоб давати нам безоплатні залізничні квитки та зарплату, то це її клопіт... Ми приїжджаємо не як друзі та не як нейтрали. Ми прийшли, як вороги! Як вовк нападає на вівцю, так і ми.» — Чому ми хочемо вступити до Рейхстагу? Дер Ангріфф, 30 квітня 1928 рік

«Ми соціалісти, тому що видимо в соціалізмі, а значить, у фатальній залежності всіх народних приятелів один від одного, єдину можливість збереження нашої расової генетики і, таким чином, повторного завоювання нашої політичної свободи та омолодження німецької держави.»

«Соціалізм можливий тільки у державі, внутрішньо єдиній і зовні вільній. Обидва заміри, внутрішня єдність та зовнішня свобода, втрачені для нас з вини буржуазії та марксизму. Обидві ці громади, хоч би якими народними та соціальними вони не здавалися, є смертельними ворогами соціалістичної народної держави... Проти політичної буржуазії: за справжній націоналізм! Проти марксизму: за справжній соціалізм!»

«У 1918 році перед німецьким соціалістом стояло лише одне завдання: зберегти оружжя та захистити німецький соціалізм. »

«Восьмигодинний робочий день — одна з найвиправданіших вимог робітників... Ніхто, відчуваючи в собі хоча б слід суспільного почуття, не зможе залишитися осторонь як морального, так і соціально-політичного пояснення цієї вимоги. Ну а робота, як відомо, не самозамір, а лише засіб для досягнення заміру.»

«Ми не благодійна установа, а партія переворотних соціалістів.»

«Чим твердіше республіка обкладає своїх підданих податком, насильним трудом і даниною, тим голосніше вона говорить про права республіканців. Націонал-соціалізм кладе цьому кінець: для нього кожен громадянин держави повинен брати на себе обов'язки відносно держави, відповідно до його здібностей, але кожен взятий на себе обов'язок зумовлює право. Що більше обов'язків, то більше прав.»

«Капіталізм набуває нестерпних форм у ту муть, коли особисті заміри, яким він служить, суперечать інтересам всього народу. Тоді він походить від речей, а не від людей. Гроші — це вісь, навколо якої все обертається. Із соціалізмом все навпаки. Соціалістичний світогляд починається з народу і потім переходить до речей. Речі підпорядковуються народові; соціаліст ставить народ понад усе, а речі — тільки засоби досягнення заміру.»
«Ви кинули виклик долі. Подолати чи померти!»

«Мати, яка не є всім для своїх дітей: другом, учителем, довіреною особою, джерелом радості та узасадненої гордості, спонуканням та втіхою, примирителькою, суддею та прощаючою, ця мати явно обрала неправильну роботу.»

«Я глядаю вчителя, який досить простий, щоб бути великим, і досить великий, щоб бути простим.»

«Все — це те, що ви робите із цього, і ви самі.»

«Людина чтить тільки те, що завойовує чи захищає.»

«Коли я сиджу вранці біля морища і пишу свої вірші та дихаю солоним вітром, що дме з води, я радію Богові та блаженствую, як у дитинстві.»

«Сьогодні здається, що є лише одна цілковита річ: релятивізм.»

«Сучасна людина обов'язково є глядачем Бога, можливо, Людиною Христа.»

«Якщо Христос повернеться, він батогом вижене своїх віроломних слуг із храму.»

«Моцарту не потрібна була схема його гуди. Він грав і співав із небесною легкістю дитини.»

«Мій Бог — Бог сили. Він не любить запаху ладану та ганебного повзання натовпу. Я стою перед ним гордо, з високо піднятою головою, як він створив мене, і я охоче та вільно сповідую перед ним. Справжній німець глядає Бога все своє життя.»

«Бути сучасним означає лише наповнювати нові форми вічними істинами.»

«Християнство — релігія не задля мас, не кажучи вже про всіх. Вирощене небагатьма і втілене у справах, воно є одною із найпрекрасніших мастей, які можуть рости в душі доброї людини.»

«Я відчуваю, як всередині мене слово слідує за словом, а мисль слідує за мислю, доростаючи до останньої дії творіння. Свяченний час народження, ти біль і насолода, і жадання до форми, образу і сутності. Я лише знаряддя, яке Бог використовує, щоб співати свою пісню. Я лише посудина, яку природа з усмішкою наповнює молодим вином.»

«Вночі я сиджу у своїй світлиці та читаю Біблію. Вдалині шумить море. Потім я лягаю і довго гадаю про спокійну та бліду людину з Назарету.»

«Дитина сміється, коли відчуває радість і плаче, коли відчуває біль. І те, й інше, сміючись і плачучи, вона робить від щирого серця. Ми всі стали такими високими та такими розумними. Ми так багато знаємо і так багато читали. Але про одне ми забули: сміятися та плакати, як діти.»

«Відданість, завзяття, прагнення! Це мої опори. Ми маємо бути мостом у майбутнє.»
«Ніч — мій найкращий друг. Він заспокоює бурю в моїй душі та дозволяє підніматися дороговказними зірками.»

«Нам уже багато чого довелося пережити. І ще більше нам доведеться терпіти. Дякуватимемо Богові за те, що ми молоді.»

«Життя стоїть того, щоб жити. Неправда, що кажуть стомлені та реакціонери. Ми на цій землі не для того, щоб страждати та вмирати. Ми тут, щоб виконати призначення.»

«Батьківщина колись буде такою: ми не всі рівні, але ми всі брати.»

«Ось що уособлюють демократичні партії: бізнес-групи! Більше нічого. Світогляд? Що за реакційний вираз? Честь, вірність, віра, переконання? Чоловіче, ти живеш учорашнім днем!»

«Бути соціалістом — це дозволити своєму я служити ближньому, пожертвувати собою заради цілого. У своєму глибокому значенні соціалізм дорівнює служінню. Особина утримується, а суспільство вимагає.»

«Лицемірство — питома ознака вмираючої буржуазної доби.»

«Кожна доба, що має дієписне значення, орудується аристократією. Аристократія у тому змісті, що правлять найкращі. Народи ніколи не орудують собою. Це безумство було вигадано лібералізмом. За його «народним суверенітетом» ховаються найхитріші крутії, які не бажають бути визнаними.»

«Яке прекрасне життя!»

«О, цей світ чудовий завдяки тобі! Любити когось означає, що ми ближчі до Бога.»

«Старі різдвяні пісні. Я відчуваю щось на зразок туги за втраченою батьківщиною.»

«Я став сильнішим усередині себе і жадаю до більш ясних знань і сильнішої віри.»

«Жид — це брехня, що стала тілом.»

«Жид суперечить нашій суті. ... Він осквернив наш народ, плюнув на наші ідеали, паралізував силу народу, прогнив наші звичаї та осквернив мораль.»

«Той, хто не може ненавидіти диявола, не може любити Бога.»
«Наше життя — цеп гріха і спокути, орудуваний незбагненним провидінням.»

«У газетах ображають та розпалюють ненависть. Ця безвідповідальна писанина! Люди на вулицях шаленіють і протестують. Магнати сидять за зеленим столом та спокійно закінчують свою гру. Стара Європа вмирає. Ну, це божевільний світ!»

«Я вірю в Бога. Коли все нищиться, ми хапаємось за останню можливість, ми дивимося з надійної гавані, як розвалюється безбожне суспільство старої, святої Європи. Та почнеться гра.»

«Роздайте своє майно бідним: Христос. Власність є крадіжка, доки вона не моя: Маркс.»

«Тепер я знайшов слово: ми, сучасні німці, щось на зразок християносоціалістів. Христос — геній любові та, як такий, діаметральна протилежність іудейства, що є втіленням ненависті.»

«Війна, яку ми ведемо до перемоги або до переможного кінця, у глибокому змісті є війною між Христом та Марксом.»

«Ми вимагаємо суворої соціальної справедливості, роботи та засобів для існування для широких мас, житла та хліба, а отже, і радості життя для німецького робітника.»

«Підтримка прогнилого економічного устрою не має нічого спільного з націоналізмом, який є твердженням Вітчизни. Я можу любити Німеччину та ненавидіти капіталізм. Не тільки можу, я зобов'язаний. Тільки знищення устрою визискування несе у собі суть відродження нашого народу.»

«Народна громада має бути не порожнім закликом, а переворотним досягненням, що випливає з радикального задоволення основних життєвих потреб робітничої верстви. Жорстока боротьба з корупцією! Війна проти визискування, свобода робітникам! Усунення будь-якого економіко-капіталістичного впливу на народну політику.»

«Гріх ліберального мислення полягав у тому, щоб знехтувати сильними сторонами соціалізму у справі спорудження народу, тим самим дозволивши його снагу спрямувати в протинародному напрямку.»

«Межі німецького соціалізму чіткі, і наша путь зрозуміла. Ми проти політичної буржуазії та за справжній націоналізм! Ми проти марксизму, але за справжній соціалізм! Ми за першу німецьку народну державу соціалістичного спрямування! Ми за Націонал-соціалістичну німецьку робітничу партію!»
«Ми соціалісти, бо видимо у соціальному питанні питання необхідності та справедливості самого існування держави для нашого народу, а не питання дешевої жалості чи образливої сентиментальності. Робітник має право на рівень життя, що відповідає тому, що він виробляє. Ми не збираємося благати про це право... Оскільки сучасні політичні сили не хочуть і не можуть створити таке становище, за соціалізм треба боротися. Це бойове гасло як усередині, так і зовні. У державі він направлений одночасно проти буржуазних і марксистських партії, оскільки обидві є заклятими ворогами майбутнього робочої держави. Він спрямований за границю проти всіх сил, які загрожують нашому народному існуванню і тим самим можливості майбутньої народної соціалістичної держави.»

«Робітник у капіталістичній державі — і в цьому його глибоке нещастя — вже не жива людина, не спорудник, не творець. Він став машиною. Число, гвинтик у машині без змісту та розуміння. Він відчужений від того, що робить.»

«Ми робітнича партія, тому що видимо в майбутній битві між фінансами та робітниками початок і кінець строю ХХ століття. Ми на боці труда та проти фінансів... Ціна труда за соціалізму визначатиметься його ціною для держави, для всього суспільства. Труд означає створення цінності, а не торг.»

«Те, що ми спостерігаємо внизу, ці тисячі за тисячами і десятки тисяч за десятьма тисячами людей, які у несамовитому маренні тріумфу та ентузіазму вітають нове правління держави, — це справді виконання нашого найзаповітнішого бажання, вінцем нашої роботи. Ми маємо повне право сказати, що Німеччина прокидається!»

«Ми не приховуємо, що радіо належить нам та нікому іншому. І ми поставимо радіо на службу нашої ідеології, і жодна інша ідеологія тут не знайде свого виразу... Радіо має підкоритися замірам, які поставив перед собою уряд народного перевороту.»

«Німці всіх верств, племен, ремесел і віросповідань взялися за руки, подолавши перегороди, які їх поділяли, і заприсяглися жити як спільнота, робити і боротися за батьківщину, яка нас усіх об'єднує. ...Верствова боротьба добігла кінця. Замисел народної спільності підноситься над розвалищами збанкрутілої ліберально-капіталістичної держави. ...Так німецький народ іде у майбутнє.»

«Найкраща пропаганда та, яка робить як би невидимо, проникає у все життя, тож громадськість не знає про пропагандистську ініціативу.»

«Народ та уряд у Німеччині — це одне. Воля народу є воля уряду та навпаки.»

«Пропаганда — це засіб досягнення заміру. Його замір — привести народ до розуміння, яке дозволить йому добровільно і без внутрішнього опору присвятити себе завданням та замірам вищого управління. Якщо пропаганда хоче досягти успіху, вона має знати, чого хоче.»

«Пропаганда як така не є ні добром, ні злом. Її моральна цінність визначається замірами, які вона переслідує.»

«Завдання пропаганди — підготувати основу для практичних дій. Вона повинна слідувати цим діям ступінь за ступенем, ніколи не упускаючи їх з вгляду. До певної міри, вона забезпечує гуду на тлі. Така пропаганда наостанку чудовим чином робить непоширеним поширеним, дозволяючи і найскладнішим рішенням уряду заручитися рішучою підтримкою народу. Уряд, який використовує її належним чином, може робити те, що необхідно, не ризикуючи втратити масу.»

«Молодь належить нам, і ми нікому нею не поступимося.»
«Міжнародний комунізм повністю усунув би всі народні та расові якості, закладені у самій людській природі; у власності він видить найголовнішу причину розпаду світової торгівлі у капіталістичному устрої. Відповідно, він використовує це за допомогою великої, сумлінно впорядженої та жорстокого устрою дій, відкидаючи особисті цінності та приносячи особу в жертву порожньому масовому ідолу, який є лише пародією на дійсне життя. У той же час вона нехтує і знищує всі ідеалістичні та вищі прагнення людей та народів своїми грубими та порожніми матеріалістичними засадами. З іншого боку, націонал-соціалізм видить у всіх цих речах — у власності, в особистих цінностях, у народі та расі й в засадах ідеалізму — ці сили, які підтримують кожну людську цивілізацію та фундаментально визначають її цінність.»

«У той час як націонал-соціалізм приніс нову відміну та формулювання європейської культури, більшовизм — це оголошення війни міжнародними недолюдьми на чолі з жидами самій культурі. Це не лише антибуржуазно, а й антикультурно. Це означає, наостанку, цілковите знищення всіх економічних, соціальних, національних, культурних і цивілізаційних досягнень, зроблених західної цивілізацією на користь безрідної та кочової міжнародної кліки змовників, яка знайшла своє представництво у жидівстві.»

«Світ знову у русі. Це стається приблизно раз на сторіччя, і коли такий перебіг зміщення закінчується, то не годиться приходити через десять років і говорити, що ми не були на місці, тому що ми опинилися в цей час зайняті своїми конфесійними суперечками. Ні, ми повинні бути напоготові; і у найбільшій безпеці той, у кого за спиною єдиний народ.»

«Той, хто захищає жида, вадить власному народу.»

«Недолюди існують у кожному народі як розпушувач.»

«Ми не жалілися у минулому, бо Німеччина не була переворужена. Ми жаліємося зараз, тому що ми досить сильні, щоб це зробити.»

«Наскільки глибоко збочений жидівський дух проник у німецьке культурне життя, показують лякаючі та жахливі форми Виставки дегенеративного мистецтва у Мюнхені... Це не має нічого спільного з придушенням художньої свободи та сучасним поступом. Навпаки, виставлені тут зіпсовані витвори мистецтва та їх творці — вчорашні та позавчорашні. Це старезні передставники, яких більше не можна сприймати навсправжки, часу, який ми розумово і політично подолали та чиї жахливі, дегенеративні твори все ще тривожать поле пластичного мистецтва в наш час.»

«Той факт, що причини та дієві можливості більшовизму вже існували в латентній формі в демократії, пояснює, чому більшовизм процвітає лише на демократичній основі та взагалі є неминучим наслідком радикальної та надмірно демократичної концепції держави. Більшовизм нібито ставить за замір безверствове суспільство. Рівність всього, що має людську форму, яку демократія використала тільки до політичного та суспільного життя, встановлюється як панівна засада також і в економічному житті. Щодо цього не повинно залишатися жодних відмінностей. Але ця рівність всіх людей щодо економічних благ може, з марксистсько-більшовицької точки зору, бути вислідом лише жорстокої та нещадної верствової боротьби. ... Цілком логічно, що у зв'язку з цим більшовизм має проголосити рівність народів та рас.»
«Ми модернізували та облагородили поняття демократії. У нас це безперечно означає володарювання народу відповідно до його походження. Ми надали засаді соціалізму нового змісту. ...Ми ніколи ні в кого не залишали сумнівів у тому, що націонал-соціалізм не призначений для експорту. ... Ми не жадаємо світового володарювання, але ми маємо намір захищати нашу країну, і саме наші нові концепції дають нам невичерпні та постійно відновлювані сили для цього.»

«Англія — капіталістична демократія. Німеччина — соціалістична народна держава. І це не той випадок, коли ми вважаємо Англію найбагатшою державою землі. В Англії є лорди та городяни, які насправді є найбагатшими людьми на землі. Однак широкі маси мало видять цього багатства. Ми видимо в Англії багатомільйонне військо збіднілих, соціально поневолених та пригноблених людей. Дитячий труд там, як і раніше, в порядку речей. Вони лише чули про соціальні програми. Парламент іноді обговорює соціальне законодавство. Ніде більше немає такої жахливої та страшної нерівності, як в англійських нетрях. Ті, хто має добре виховання, не звертають на це вгляду. Якщо хтось заговорить про це прилюдно, преса, яка служить плутократичній демократії, хутко зап'ятнить його найгіршим негідником. Вони без сумнівів вносять серйозні зміни до Конституції, якщо вони необхідні для збереження капіталістичної демократії.»

«Німеччина, з іншого боку, засновувала свою внутрішню політику на нових і сучасних соціальних засадах. Ось чому це становить небезпеку для англійської плутократії. Саме тому англійські капіталісти хочуть знищити гітлеризм. Вони помічають у гітлеризмі всі щедрі соціальні реформи, проведені в Німеччині з 1933 року. Англійські плутократи справедливо побоюються, що добрі речі є заразливими, що вони можуть поставити під загрозу англійський капіталізм.»

«Народ є природнім союзом люду для захисту його життя.»

«Буржуазний патріотизм є привілей верстви.»

«Ми — вигнанці світу не тому, що в нас немає мужності чинити опір, а тому, що вся наша народна снага витрачається даремно на вічні та безплідні сварки між правими та лівими.»

«Націоналізм ширший, ніж інтернаціоналізм.»

«Гріх буржуазного патріотизму полягав у тому, щоб поєднувати відому господарську форму з народною. Він поєднав дві різні речі. Форми господарства, хоч би якими мічними вони не здавалися, мінливі. Народне вічне. Якщо я змішаю вічне і тимчасове, вічне обов'язково звалиться, коли звалиться тимчасове. Це було справжньою причиною краху ліберального суспільства. Воно було вкорінене не у вічному, а в тимчасовому, і коли тимчасове занепало, воно забрало з собою вічне. Сьогодні це лише привід для устрою, який приносить зростаючі господарські лиха. Це єдина причина, через яку міжнародне жидівство впоряджає битву пролетарських сил проти обох держав, господарства і народу, та перемагає їх.»

«Віра в народ є справою кожного, а не громади, верстви чи господарського об'єднання. Вічне слід відрізняти від тимчасового. Підтримка прогнилого господарського устрою не має нічого спільного з націоналізмом, який є твердженням Вітчизни. Я можу любити Німеччину та ненавидіти капіталізм. Не тільки можу, я повинен. Тільки знищення устрою визиску несе у собі суть відродження нашого народу.»

«Якщо комуніст кричить: «Геть націоналізм!», він має на вгляді лицемірний буржуазний патріотизм, який видить в господарстві тільки устрій рабства. Якщо ми пояснимо людині лівих, що націоналізм і капіталізм, то соціалістом він прийде утвердити нарід, який захоче завоювати.»

«Оскільки ми соціалісти, ми відчуваємо глибинне благословення народу, і оскільки ми є націоналістами, ми хочемо просувати соціалістичну справедливість у новій Німеччині.»

«Молода вітчизна підніметься, коли буде тверда соціалістична передова.»

«Соціалізм стане дійсністю, коли Батьківщина буде вільною.»
«Соціалізм є вчення про звільнення робітничої верстви. Він сприяє виникненню четвертої верстви та його включенню до політичного організму нашої Вітчизни і нерозривно пов'язаний із знищенням нинішнього рабства та відновленням німецької свободи. Отже, соціалізм є не тільки справа пригніченої верстви, а й справа всіх.»

«Соціалізм набуває своєї справжньої форми тільки через всеосяжне бойове братство зі спрямованою вперед снагою націоналізму, що знову прокинувся. Без націоналізму це ніщо, примара, чиста теорія, замок у небі, книга. З ним усе, майбутнє, свобода, батьківщина!»

«Гріх ліберального мислення полягав у тому, що він упускав з вгляду сильні сторони соціалізму у справі споруди народу, тим самим дозволяючи його сназі прямувати в протинародному напрямі. Гріх марксизму полягав у тому, щоб звести соціалізм до питання заробітної плати та жолудка, поставивши його у протистояння із державою та її народним існуванням.»

«Політична буржуазія ось-ось зійде з дієписного кону. На його місце прийде верства плідних робітників, робітнича верства, яка досі була пригнічена. Вона починає виконувати свою політичну місію. Вона веде тяжку і запеклу боротьбу за політичну владу, жадаючи стати частиною народного організму. Битва розпочалася в господарській галузі, а закінчиться у політичній.»

«Буржуазія не хоче визнати силу робітничої верстви. Марксизм натягнув на неї смиренну сорочку, яка її загубить. У той час як робітнича верства поступово розпадається на марксистській передовій, стікаючи кров'ю, буржуазія та марксизм зійшлися в загальному капіталізму.»

«Мова йде про утворення нової державної свідомості, що включає кожного плідного громадянина. Оскільки сучасні політичні сили не хочуть і не можуть створити такого стану, за соціалізм треба боротися.»

«Соціалізм можливий тільки в державі, єдиній усередині та свобідній у міжнародному. Буржуазія та марксизм несуть відповідальність за те, що не змогли досягти обох замірів: внутрішньої єдності та міжнародної свободи. Якими б народними та суспільними не передставлялися ці дві сили, вони є заклятими ворогами соціалістичної народної держави.»

«Ми проти політичної буржуазії та за справжній націоналізм!»

«Ми за першу німецьку народну державу соціалістичного спрямування!»

«Ми за Націонал-соціалістичну німецьку робітничу партію!»

«Робота — це не прокляття людства, а його благословення. Людина стає людиною через роботу. Це підносить її, робить її великою і знаючою, підносить її над усіма іншими створіннями.»

«Якщо це робить проти загального блага, то це зрада вітчизні.»

«Ми не хочемо робити всіх однаковими. Нам також не потрібні рівні у населенні, високі та низькі, вищі та нижчі. Аристократичність майбутньої держави визначатиметься не майном чи грошима, а лише якістю досягнень. Людина заробляє досягнення у вигляді служіння. Чоловіки вирізняються вислідами своєї роботи. Це вірна ознака норову та цінності людини. Ціна роботи за соціалізму визначатиметься її цінністю для держави, для всього суспільства. Робота означає створення цінності, а не торг.»

«Ми називаємо себе робочою партією, тому що хочемо звільнити роботу від пут капіталізму та марксизму. Борючись за майбутнє Німеччини, ми вільно визнаємо це і приймаємо ненависть з боку ліберальної буржуазії. Ми знаємо, що нам удасться отримати нові благословення з їхніх прокльонів.»

«Рух, який хоче звільнити робочу силу, — це робітнича партія.»

«Ми виступаємо проти жидів, бо захищаємо свободу німецького народу. Жид є причиною та бенефіціаром нашого рабства. Він зловжив суспільними злиднями широких мас, щоб поглибити жахливий розкол між правими та лівими у нашому народі.»
«Жид — гнучкий чорт розкладання. Там, де він знаходить бруд і розкладання, він виринає на поверхню і починає свою м'ясну роботу серед народів. Він ховається за личиною і передставляється своїм жертвам другом, і, перш ніж вони дізнаються, він ламає їм шию.»

«Жид нетворчий. Він нічого не виготовляє, він тільки торгується виробами. Лахміттям, одягом, картинами, дорогоцінностями, зерном, запасами, ліками, народами та державами. Якимось чином він вкрав усе, чим займається. Коли він нападає на державу, то він переворотник. Як тільки він отримує владу, він проповідує мир та порядок, щоб із зручністю пожирати свої завоювання.»

«Яке відношення антисемітизм має до соціалізму? Я поставив би питання так: яке відношення жид має до соціалізму? Соціалізм пов'язаний із роботою. Коли хоч раз виділи, щоб він робив замість того, щоб грабувати, красти та жити за лічення чужого поту? Як соціалісти ми противники жидів, тому що видимо в жидах втілення капіталізму.»

«Ми виступаємо проти жидів, бо підтримуємо німецький народ. Жид — наше величезне нещастя.»

«Ми вимагаємо нового, рішучого та радикального, переворотного у прямому змісті цього слова.»

«Відповідно до свого духовного світогляду націонал-соціаліст висуває непоступливі вимоги у політиці.»

«Замість рабської осади ми хочемо відновлену німецьку народну державу. Держава для нас не самозамір, а скоріше засіб для досягнення заміру. Справжній кінець — рід, сукупність всіх живих, творчих сил народу. Стрій, який сьогодні називає себе Німецькою республікою, не є способом збереження нашої расової спадщини. Це стало самозаміром без дійсного зв'язку з людьми та їхніми потребами.»

«Хочемо роботи та хліба для кожного плідного співвітчизника та кровного спільника. Оплата має бути за вислідами. Це означає, що німецьким робітникам більше платитимуть!»

«Геть демократичний парламентаризм!»

«Бути соціалістом — значить підкоряти я ти; соціалізм жертвує особистим в ім'я цілого. Соціалізм є у глибокому змісті служіння.»

«Таємниць, як правило, не слід розкривати, оскільки невідомо, чи можуть вони знову знадобитися і коли. Головна таємниця англійського очільництва залежить від визначеного розуму. Скоріше, це залежить від напрочуд дурної тупоголовості. Англійці дотримуються засади, що якщо брехати, то це має бути велика брехня, і її слід дотримуватись. Вони продовжують брехати, геть ризикуючи здатися смішними.»

«Хто має померти, німці чи жиди? Ви знаєте, що замислив вам ваш одвічний ворог і противник. Є тільки одне оружжя проти його намітків знищення.»

«Я питаю вас: чи ви хочете всеосяжної війни? Якщо необхідно, чи хочете ви війни всеосяжнішої та радикальнішої, ніж усе, що ми можемо собі уявити?»

«Якщо Німеччина залишиться єдиною і піде у ході свого переворотного соціалістичного світогляду, вона буде непереможною. Наша незламна воля до життя та рушійна сила особистості фюрера запоручаються за це.»

«У нас і лише у нас [нацистів] найкращі заходи суспільного забезпечення. Все робиться для народу. ... Жиди — втілення капіталізму.»

«Якщо німецький народ складе оружжя, Рада, згідно з угодою між Рузвельтом, Черчіллем і Сталіним, окупує всю Східну та Південно-Східну Європу разом з більшою частиною Рейху. Над цією величезною землею, яку контролює Радянський Союз, опуститься залізна завіса, за якою будуть вирізані народи.»
«Вона зізналася мені про своє походження. З тих пір перше враження зіпсовано.»

«Німеччина поступається та продається капіталістичному Заходу. Жахлива перспектива: сини Німеччини спливуть кров'ю на полі бою в Європі як найманці капіталізму. Можливо, напевно, у «священній війні з Москвою!». Чи може бути щось мерзенніше політично? Наші правителі дурні чи пройдисвіти!»

«І, вкінці, краще загинути разом із більшовизмом, ніж жити у вічному капіталістичному поневоленні.»

«Народне та соціалістичний! Що на першому місці, а що на другому? Для нас на Заході не може бути жодних сумнівів. Спочатку соціалістичне покаяння, потім, як буревій, народне визволення.»

«Гітлер все промислив. Його замір: суміш колективізму та індивідуалізму. Земля: все, що на ній та під нею для людей. Виробництво, індивідуальне для тих, хто творить. Комбінати, трести, виробництво готових виробів, перевіз тощо підлягають усуспільненню.»

«Що не кажи, а політика псує норов людини. Точніше: політика показує, наскільки в своїй основі гнилий норов людини.»

«Що означає сьогодні християнство? Націонал-соціалізм — це вірування. Все, чого нам не вистачає, — це релігійного генія, здатного викорінити застарілі релігійні практики та поставити на їхнє місце нові. Нам не вистачає звичаїв та обрядів. Незабаром націонал-соціалізм стане віруванням всіх німців. Моя партія — це моя церква, і я вірю, що найкраще служу Господу, якщо виконую його волю і звільняю свій пригноблений народ від пут рабства. Це моє євангеліє.»

«Фюрер ще раз висловив свою рішучість нещадно очистити Європу від жидів. У цьому не має бути гидливого сентименталізму. Жиди заслужили на лихо, яке їх тепер спіткало. Їхнє знищення йтиме пліч-о-пліч зі знищенням наших ворогів. Ми маємо прискорити цей перебіг із холодною нещадністю.»

«На жидів обрушується суд, хоч і варварський, але цілком ними заслужений. Пророцтво фюрера у тому, що вони розв'язали нову світову війну, починає збуватися найжахливішим чином. У цих питаннях не можна бути сентиментальним. Якби ми не воювали з жидами, вони б нас знищили. Це боротьба не на життя, а на смерть між арійською расою та жидівською бацилою.»

«Берндт передав нам наміток окультної пропаганди. ... Американці та англійці легко піддаються на таку пропаганду. Тому ми закликаємо на службу всіх зіркових свідків окультних пророцтв. Нострадамус знову має підкоритись тому, щоб його переповідали.»

«Я присвятив вичерпне вивчення Сіонським протоколам. У минулому завсіди заперечували, що вони не підходять для пропаганди. Читаючи їх зараз, я виявив, що ми можемо дуже добре використовувати їх. «Протоколи Сіону» сьогодні так само сучасні, як і в мить їхнього першого видання! Опівдні я повідомив про це фюреру. Він вважав протоколи повністю справжніми!»
«Багатосторонність московської душі, яка видається нам такою складною і суперечливою, насправді є лише відображенням різних народів, які є її частинами.»

«Те, що ми звемо Московщиною, завсіди було збірною масою.»

«Народи Радянського Союзу живуть на рівні жорсткої первинності, яку ми ледь можемо уявити. Виставка «Радянський рай» нещодавно відвідала Берлін та інші великі міста, намагаючись показати природу життя в Радянському Союзі через своєрідні матеріали. Звичайним і простодушним людям складно в це повірити.»

«Московці звиклі до тяжкого та збіднілого існування, тому й не тримаються за життя так сильно. Пересічна особа менш цінна, ніж велосипед.»

«Завсіди легше віддати життя, коли нема надії, і далекий рай все ще манить, і у мить небезпеки.»

«Наші перші уявлення про більшовизм були не перебільшені, а недооцінені. Дійсність відкинула їх у тінь. Ми і не згадуватимемо так звані суспільні досягнення радянського устрою, які при порівнянні з нашими можуть викликати сміх або потрясіння. Втім, це зовсім не справа вподобань, щоб бути враженим фактом великого успіху більшовицької пропаганди у відгородженні мас радянських робітників і селян від остачі світу і переконуванні їхнім тупим повторенням, що вони живуть у раю на Землі. Незалежна оцінка потребує можливості порівняння. Для них це виключено. Робітники й селяни Радянського Союзу як люди, ув'язнені у темному підземеллі на 25 років, яких легко можна переконати, що гасова жарівка є Сонцем.»

«У радянському устрої політкомісар має зовсім незбагненне для нас призначення. Він махає батогом, в масах і у війську. Він має повну владу над життям і смертю, і при цьому власну голову під прицілом. Незворушні маси в його розпорядженні. Вони всилувані обирати між прийняттям всього цього або, в кращому випадку, в'язницею, або звіриною смертю в гіршому. Чогось на зразок інтелігенції для чинення будь-якого опору не лишилося. Устрій має засоби для її знищення ще на ранніх щаблях. Вся держава покрита шпигунським устроєм, який всилує дітей шпигувати за своїми батьками. Який вибір мають байдужі та зневірені маси окрім покори з фаталізмом, який лежить всередині їхньої расової душі, віддатися на розсуд долі? Який вибір має вояк у бункері, коли там стоїть комісар з витягнутим пістолетом, а систематична жидівська пропаганда переконала його, що стати полоненим означає не лише смерть, а й жахливі муки? Це дійсно не має нічого спільного з хоробрістю, як ми її розуміємо.» — про СРСР

«Наостанку, радянському устрою не вистачає свободи волі, яка витікає з бойового духу особистості. Вона долає складність і небезпеку не через терор і погрози, а через особисту хоробрість.»

«Міжнародне жидівство зі своїм незворушним і піддатливим людським матеріалом є небезпечним ворогом. Як тільки він буде витрачений, нам нічого не загрожуватиме.»

«Звірина жорстокість, з якою ворог веде війну, слугує доказом величини загрози, яка нависла над нами.» — про СРСР

«Втім, ми завсіди певні, що тут вища раса теж візьме гору над нижчою, незалежно від того, які пекельні засоби вона використає для уникнення своєї заслуженої долі.»

«Ми чудово знаємо, що Європа буде втрачена, якщо сили Осі не захистять її.»

«Ми дали нашій частині світу оновлену молодість.»
«Америка виросла на тому, що привозили з Європи, і до того ж американці одержимі пристрастю до грошей; ось вони і намагаються заволодіти тут вислідами наукових досліджень та творчості, не заплативши за це жодної копійки. Вони мають тільки один пристойний оперний театр на всю країну — Метрополітен-опера, та й той стоїть закритим, а їхні орудники ще мають нахабство заявляти, що ми (і в нашому обличчі — європейська культура) їм погрожуємо! Вони тягнуть свій народ до дикості! Тим часом нам доводиться жити разом із ними у цьому божевільному світі!»

«Це просто невимовно. Більшовизм постає у світлі як огидна суміш порожніх висловлювань і злиднів, упертої доктрини та повної відсутності конструктивного мислення, чудових соціалістичних щаблів та найгіршого суспільного занепаду. Це і є масова зрада у істинному значенні слова.»

«Заміром народного перевороту має бути тоталітарна держава, що проникає у всі галузі суспільного життя.»

«При необхідності ми зможемо обійтися без масла, але ніколи без пушок.»

«Звинуватьте іншу сторону в тому, у чому винні ви.»

«Більшовизм, що є насправді нападом на світ особистості, вдає, ніби він є світочем розуму.»

«Існування всередині держави партії, яка отримує накази від оруди зарубіжної держави, слід вважати найстрашнішою небезпекою для держави.»

«Більшовизм — це не що інше, як грубий матеріалізм, який спекулює на основних побудках людини.»

«Військо існує для того, щоб захищати державу від зовнішньої загрози, а не для того, щоб пригнічувати народ на користь купки узурпаторів. Диктатура, яка не в змозі захистити себе за допомогою своїх прихильників, заслуговує на те, щоб її повалили.»

«Знання, читання книг, досвід та практика приносять більше вади, ніж користі, якщо вони не засновуються на сильному норові.»

«Не можна обговорювати жидівське питання з жидами. Дуже складно довести будь-кому, що він повинен себе зневадити.»

«Жид оцінює німецькі питання з жидівської точки зору. Отже, вірним має бути прямо протилежне до того, що він говорить.»

«Той, кого жиди не переслідують, або той, кого вони хвалять, марний і геть небезпечний.»

«Жид не розумніший за нас, він тільки хитріший і підступніший. Його устрій не можна перемогти господарсько, бо він слідує зовсім іншим моральним засадам, ніж ми. Знищити його можна лише за допомогою політичних заходів.»

«Так звана релігійна мораль жидів — ніяка не мораль, а заохочення обману та зради. Отже, вони не мають права користуватись захистом з боку держави.»

«Жиду нічого сказати про німецькі питання. Він — іноземець, чужинець, який лише користується правами гостя — правами, якими він завсіди зловживає.»

«Не можна дозволяти жиду те саме, що й чесному супротивнику, бо він не є чесним супротивником. Щедрістю і благородністю він користуватиметься лише для того, щоб заманити свого супротивника у пастку.»

«Із жидом не можна боротися пристойними способами. Він непристойний, і це непристойне слід усунути з німецького устрою, або він вічно її псуватиме.»

«Для диктатури потрібно три речі: людина, замисел та послідовник, готовий жити заради людини та замислу і, якщо необхідно, віддати за них життя. За відсутності людини диктатура безнадійна; за відсутності замислу — неможлива; якщо ж немає послідовника, то така диктатура — просто невдала смішка.»

«Диктатура за потреби може йти проти парламенту, але вона ніколи не має йти проти народу.»
«Складається враження, що через кожні чверть століття Америка обов'язково бере участь у якійсь війні в Європі, щоб мати можливість безперепонно і дешево поживитися тут усім, чим доведеться, наприклад, досягненнями культури.»

«Я не боюся втратити голову: я боюся втратити обличчя.»

«Будь-яка значна людина чогось хоче і, більше того, готова використовувати будь-які засоби для досягнення свого заміру.»

«Більшовизм — це диктатура найгірших.»

«Хоробрість — це мужність, надхненна духовністю.»

«Наші вороги стверджують, що вояки фюрера пройшли як завойовники по землях Європи — але скрізь, куди вони прибули, вони принесли процвітання та щастя, мир, порядок, надійні умови, робочі місця та внаслідок цього гідне життя. Наші вороги стверджують, що їхні вояки прийшли в ті самі землі як визволителі — але скрізь, куди вони прибувають, тепер бідність і страждання, безладдя, спустошення та нищення, безробіття, голод та поголовна смерть. І все, що залишається від їхньої так званої свободи, це життя, яке ніхто не смів би називати пристойним і у найтемніших куточках Африки.»

«Першоосновне завдання диктатора — зробити відомим те, що він хоче, привівши волю народу у відповідність до своєї.»

«Найвищий обов'язок диктатора — суспільна справедливість. Якщо люди відчують, що диктатор передставляє малочисельну велику буржуазію, що не має нічого спільного з ними, то вони видітимуть у диктаторі найлютішого ворога і скоро його повалять.»

«Диктатури зможуть вибавити народ у тому випадку, якщо вони знатимуть способи кращі за колишні устрої правління, з якими вони борються, і якщо їхня влада настільки мічно стоятиме на народові, що вони залежатимуть не від оружжя, а від своїх послідовників.»

«Диктатору не потрібно слідувати за волею більшості. Однак він має бути в змозі використати волю народу.»

«Управляти партіями та масами — це те саме, що правити народом. Той, хто губить партію, приведе народ на край прірви.»

«Диктатури повинні вміти виживати за допомогою особистих духовних джерел.»

«Не слід соромитися здібності говорити. Вона ганебна лише тоді, коли слова не підкріплюються справами. Красиво говорити добре. Сміливо чинити ще краще.»

«Ніщо так не далеке від диктаторського мислення, як буржуазна концепція об'єктивності. Диктатура суб'єктивна вже за своєю суттю. Вона обов'язково встає на чийсь бік. Якщо вона за біле, вона має бути проти чорного. Якщо ж другого немає, виникає небезпека того, що почнуть сумніватися у її чесності щодо першого.»

«Диктатура відкрито говорить про те, що вона є і чого вона хоче. Ніщо так не чуже їй, як ховатися за зовнішньою стороною. Вона має сміливість не тільки діяти, але й робити заяви.»

«Диктатури, які ховаються за законом, щоб надати собі видимості законності, нехай геть їхні дії говорять про інше, довго не протягнуть. Вони загинуть через свою недосвідченість, залишивши за собою безладдя і замішання.»

«Тільки ті, кому не вистачає сміливості вступити в партію, хваляться, що вони вищі за партію.»











































Маленький іноземно-український словничок: Революція — переворот
Зброя — оружжя
Шкідливий — вадкий, вадливий