Висловлювання, цитати, афоризми Леопольда II

Леопольд II: Народився 9 квітня 1835 року в Брюсселі, Бельгія. Король бельгійців (король Бельгії) з 17 грудня 1865 року, передставник Саксен-Кобурзького дому. Король Леопольд II несе безпосередньо пряму відповідальність за геноцид корінного населення «Вільної держави Конго». Бельгійська осадницька політика привела до загибелі близько 10 мільйонів африканців. Помер 17 грудня 1909 року в Брюсселі, Бельгія.



Висловлювання, цитати, афоризми Леопольда II


«Я не хочу втрачати добру можливість отримати кусочок цього чудового африканського торта.»


«Вільна держава Конго особлива у своєму роді. Їй нема чого приховувати, немає таємниць, і вона не належить нікому, крім свого засновника.»


«Чи потрібно мені все ще казати вам, що я не орудуюся себелюбними заохотами? Ні, панове, Бельгія хоч і маленька, але щаслива і задоволена своєю долею. У мене немає інших амбіцій, окрім як служити цьому. У цьому столітті наше цивілізоване суспільство надає небувалі цінності варварським громадам в інших частинах світу.»


«Санто-Томас засновувався на еміграції і тому був приречений на поразку, бельгійці не емігрують.»


«Індія ніколи не стоїла Англії жодного сантима. Вона окупилася. Індія забезпечує засобами для існування всіх бенджамінів з англійських родин.»


«На Далекому Сході насильний труд може творити чудеса, як і тут... Якби тільки Бельгія хотіла це увидіти. Це може створити невичерпні засоби, а використання землі та народів Далекого Сходу може бути доведено до цивілізації та добробуту тільки таким чином.»


«Мій норов вимагає частих зв'язків з прекрасною статтю. Я не розумію, як священники можуть так жити.»


«Торгові застави та осади, панове, не тільки укріпили торговельне становище зацікавлених народів; ці народи завдячують своєю величчю цим установам.»


«У мене тільки один замір і одне бажання, а саме дати собі практичні настанови, пізнати світ і його жителів. Прийдуть часи, коли ці знання стануть мені в пригоді.»


«Я гадаю, що ми повинні створити три дитячі осади, а замір цих осад, перш за все, забезпечити нас вояками.»


«Той, хто застудився, дурний, тому що йому просто потрібно було уникнути застуди.»


«Наша єдина програма — це робота з морального та матеріального відродження.»


«Я віддам їм своє Конго, але вони не мають права знати, що я там робив.»


«У мене немає іншого бажання, як залишити Бельгію більшою, сильнішою та красивішою.»


«Маленька країна, маленькі люди.»













Маленький іноземно-український словничок: Характер, натура — норов
Шмат — кус, кусень, кусок
Колонія — осада