Висловлювання, цитати, афоризми Хосе Рауля Капабланки

Хосе Рауль Капабланка і Ґраупера: Народився 19 листопада 1888 року в Гавані, Куба. Видатний кубинський шахіст. Переможець світу з шахів від 1921 до 1927 року. Помер 8 березня 1942 року в Нью-Йорку, США.



Висловлювання, цитати, афоризми Хосе Рауля Капабланки і Ґраупери


«Викладаючи свої погляди, я намагався говорити тільки правду, ризикуючи інколи здатися надто пихатим для тих, хто особисто знає мене мало. Пихатість я вважаю нерозумним явищем, але ще більш нерозумним вважаю скромність, яка марно намагається приховати те, що саме виривається назовні.»


«90 відсотків відмін, викладених у книгах, не дуже багато означають. Багато з цих відмін помилкові, багато виходять з таких оцінок і передумов, котрі я вважаю неправильними. Дайте спокій вашим дебютам і виділяйте час для вивчення ендшпілю — це дасть вам більшу користь.»


«Коли сідаєш за партію, треба мислити тільки про позицію, а не про супротивника. Чи ми розглядаємо шахи як науку, чи мистецтво, чи спорт, однаково психологія жодним чином до них не відноситься і лише стоїть на дорозі до справжніх шахів.»


«Сонце — то життя; коли видимо його, ми щасливі, коли ж його ховають хмари, туга поселяється в нашому серці.»


«Люблю шахи насамперед тому, що це заняття благородне. Шахи на відміну від дипломатії не визнають таємних ходів, у них — все на шахівниці, це царство логіки, справжньої, доброї логіки.»


«Більшість шахістів не любить програвати та вважає поразку чимось ганебним. Це помилковий погляд. Ті, хто хочуть довершуватися, мають дивитися на свої поразки, як на уроки, й учитися з них, — чого уникати в майбутньому.»


«Доброму шахістові завсіди щастить.»


«Перевага на одного пішака між гравцями рівного класу часто означає перемогу в партії.»


«У шаховій партії логіка та уява мають іти разом, доповнюючи одне одного.»


«Я вважаю, що шахи слід би було включити до шкільних програм у всіх державах. У віці десяти років школярі повинні починати навчання за програмою, яка б опиралася на їхній вік.»


«Основна засада середини гри — координування дій фігур, і якраз у цьому більшість шахістів виявляє слабкість. Багато хто намагається наступати, коли фігури розкидані по всій дошці без жодного узгодження їхніх дій, а вкінці з подивом глядає, у чому була помилка.»


«Прямий і енергійний наступ на короля успішний тоді, коли у ньому беруть участь усі фігури. Опір треба подолати, чого б то не стоїло. Наступ не можна перервати, оскільки відступ зазвичай веде до поразки.»


«Основна засада дебюту — хуткий та діяльний розвиток. Кожна виведена фігура має зайняти належне місце.»


«В кінцевій грі необхідно грати точно і не втрачаючи темпів: кожен хід, який виграє або зберігає час, повинен бути залічений негайно.»


«Володіти ініціативою — означає мати певну перевагу.»


«Сильні фігури супротивника слід розмінювати.»


«У моєму житті бували такі часи, коли я майже повірив, що і однієї партії програти не можу.»


«Я розумію шахи краще за будь-якого іншого живого умільця.»


«Я з першого погляду схоплюю суть позиції та знаю, що в ній слід робити. Інші оцінюють, а я просто знаю.»


«Я обіграю 30 найсильніших шахістів США у проміжок одночасної гри.»


«Коли я відвідую шаховий клуб, усі німіють від захоплення.»


«Після того, як я перемолов їх одного за одним, моя перевага стала очевидною.»


«Доброму гравцю завсіди щастить!»


«Ви можете дізнатися набагато більше від програної гри, ніж виграної. Ви повинні програти сотні ігор, перш ніж стати добрим гравцем.»


«Перш за все, ти маєш почитати і любити свою матір найбільше на світі. Незалежно від твоїх нахилів та ремесла ти маєш стати адвокатом, щоб зуміти захистити інтереси — свої та своєї сім'ї. Ти повинен також навчитися добре плавати і бути добрим боксером, щоб впевнено почуватися як на морі, так і на суші. Постарайся бути людиною широкої ерудиції. Немає у світі нічого цікавішого, ніж книги. Але пам'ятай, що потрібно бути корисним для людства. Будь прямою і чесною людиною. Твій батько обіймає тебе з усією любов'ю.» — звернення до сина у заповіті







Маленький іноземно-український словничок: Результат — вислід
Армія — військо
Шукати — глядати