Висловлювання, цитати, афоризми Крістофа Віллібальда Глюка
Крістоф Віллібальд Глюк: Народився 2 липня 1714 року в Берхінгу, Німеччина. Німецький композитор, передставник гудового класицизму. Творець 49 опер, вважається змінотворцем оперного мистецтва. Помер 15 листопада 1787 року у Відні, Австрія.
«Простота, правда та природність — три великих засади прекрасного у всіх витворах мистецтва.»
«Розглядаю гуду не як мистецтво забавляти слух, а як один із найбільших засобів зачіпати душу й збуджувати почуття.»
«Гуда повинна відігравати відносно поетичного твору ту саму роль, яку відносно точного малюнка відіграє яскравість красок.»
«Найвеличніші прикраси гуди й злагоди стають помилками, недоліками, коли вони не відповідають заміру.»
«Яким би хистом не володів композитор, він ніколи не створить нічого, крім посередньої гуди, якщо поет не пробудить у ньому тої наснаги, без якого твори мистецтва слабкі й нудні.»
«Залишаючись завсіди простим і природнім ... я жадав лише до найбільшої виразності й посилення дії пишномовності.»
«Нема такого правила, яким я би не пожертвував заради бажаної дії.»
«Я жадав вигнати з опери всі крайнощі, проти яких виступали здоровий глузд і добрий лас.»
«Спів, на якому всюди накладений відбиток почуттів, має бути визначений ними й володіти відповідно різноманітними інтонаціями.»
«Перед тим, як беруся писати гуду, я хочу тільки одного: забути, що я гудак...»
«В опері все повинно йти до одного заміру — виразності.»
«Зачин має освітити глядачам дію та слугувати вступним оглядом змісту.»
«Розглядаю гуду не як мистецтво забавляти слух, а як один із найбільших засобів зачіпати душу й збуджувати почуття.»
«Гуда повинна відігравати відносно поетичного твору ту саму роль, яку відносно точного малюнка відіграє яскравість красок.»
«Найвеличніші прикраси гуди й злагоди стають помилками, недоліками, коли вони не відповідають заміру.»
«Яким би хистом не володів композитор, він ніколи не створить нічого, крім посередньої гуди, якщо поет не пробудить у ньому тої наснаги, без якого твори мистецтва слабкі й нудні.»
«Залишаючись завсіди простим і природнім ... я жадав лише до найбільшої виразності й посилення дії пишномовності.»
«Нема такого правила, яким я би не пожертвував заради бажаної дії.»
«Я жадав вигнати з опери всі крайнощі, проти яких виступали здоровий глузд і добрий лас.»
«Спів, на якому всюди накладений відбиток почуттів, має бути визначений ними й володіти відповідно різноманітними інтонаціями.»
«Перед тим, як беруся писати гуду, я хочу тільки одного: забути, що я гудак...»
«В опері все повинно йти до одного заміру — виразності.»
«Зачин має освітити глядачам дію та слугувати вступним оглядом змісту.»