Висловлювання, цитати, афоризми Аді Шанкарачар'я
Шанкара (Аді Шанкара, Шанкарачар'я, Шанкара Бхагаватпадачар'я, Аді Шанкарачар'я): Народився близько 700-го року в Каладі, Індія. Індійський любомудр, що впорядкував вчення Адвайта-веданта, найвпливовішу школу веданти. Помер близько 750-го року в Кедарнатсі, Індія.
«Не пишайтеся ні багатством, ні людьми, ні родичами, ні друзями, ні молодістю. Все це час вихоплює в одну мить. Відмовившись від цього примарного світу, пізнай і досягни Всевишнього.»
«Подібно до появи срібла в перламутрі, світ здається справжнім, доки не усвідомлюється Я, основна дійсність.»
«Кожна річ жадає до своєї власної природи. Я завсіди жадаю щастя, що є моєю справжньою природою. Моя природа ніколи не була для мене тягарем. Щастя ніколи не було для мене тягарем, тоді як горе — це тягар.»
«Стримайте свої почуття і свій розум та увидьте Господа у своєму серці.»
«Що таке дослідження істини? Це тверде переконання у тому, що Я дійсне, а все, крім Нього, недійсне.»
«Свідком трьох станів свідомості та природи Існування-Свідомості-Блаженства є Я.»
«Живе створіння наділене себелюбством, і його знання обмежені, тоді як повелитель не має себелюбства і є всезнаючим.»
«Хто, як не душа, здатна розірвати пута неуцтва, пристрастей та корисливих дій?»
«Не дивіться ні на кого як на друга чи ворога, брата чи двоюрідного брата; не витрачайте свою розумові сили на гадки про дружбу чи ворожість. Глядаючи себе скрізь, будьте ласкавими та рівнодушними до всіх, ставлячись до всіх однаково.»
«Я знаходиться поза часом, простором і речами. Воно нескінченне і, отже, має природу цілковитого щастя.»
«За допомогою чіткого знання Бгаґавад-Ґіти досягаються всі заміри людського існування.»
«Щоб бути вільним від невільництва, мудра людина повинна навчитися розрізняти Своє Я і Себелюбне Я.»
«Повне пробудження — це остаточне припинення всіх розумових бажань бути себелюбним.»
«Знаючи, що я відмінний від тіла, мені не потрібно нехтувати тілом. Це зв'язковий засіб, який я використовую для спілкування зі світом. Це храм, у якому знаходиться Чисте Я.»
«Увесь проявлений світ речей та створінь відображається уявою на основу, якою є Вічний Всюдисущий Вішну, природа якого — Існування-Розум; так само, як усі різні прикраси зроблені з одного золота.»
«Коли золото, очищене в печі, втрачає свої домішки та досягає своєї власної істинної природи, так і розум позбавляється від домішок приналежностей марення, прихильності й чистоти за допомогою медитації та досягає дійсності.»
«Подібно до появи срібла в перламутрі, світ здається справжнім, доки не усвідомлюється Я, основна дійсність.»
«Кожна річ жадає до своєї власної природи. Я завсіди жадаю щастя, що є моєю справжньою природою. Моя природа ніколи не була для мене тягарем. Щастя ніколи не було для мене тягарем, тоді як горе — це тягар.»
«Стримайте свої почуття і свій розум та увидьте Господа у своєму серці.»
«Що таке дослідження істини? Це тверде переконання у тому, що Я дійсне, а все, крім Нього, недійсне.»
«Свідком трьох станів свідомості та природи Існування-Свідомості-Блаженства є Я.»
«Живе створіння наділене себелюбством, і його знання обмежені, тоді як повелитель не має себелюбства і є всезнаючим.»
«Хто, як не душа, здатна розірвати пута неуцтва, пристрастей та корисливих дій?»
«Не дивіться ні на кого як на друга чи ворога, брата чи двоюрідного брата; не витрачайте свою розумові сили на гадки про дружбу чи ворожість. Глядаючи себе скрізь, будьте ласкавими та рівнодушними до всіх, ставлячись до всіх однаково.»
«Я знаходиться поза часом, простором і речами. Воно нескінченне і, отже, має природу цілковитого щастя.»
«За допомогою чіткого знання Бгаґавад-Ґіти досягаються всі заміри людського існування.»
«Щоб бути вільним від невільництва, мудра людина повинна навчитися розрізняти Своє Я і Себелюбне Я.»
«Повне пробудження — це остаточне припинення всіх розумових бажань бути себелюбним.»
«Знаючи, що я відмінний від тіла, мені не потрібно нехтувати тілом. Це зв'язковий засіб, який я використовую для спілкування зі світом. Це храм, у якому знаходиться Чисте Я.»
«Увесь проявлений світ речей та створінь відображається уявою на основу, якою є Вічний Всюдисущий Вішну, природа якого — Існування-Розум; так само, як усі різні прикраси зроблені з одного золота.»
«Коли золото, очищене в печі, втрачає свої домішки та досягає своєї власної істинної природи, так і розум позбавляється від домішок приналежностей марення, прихильності й чистоти за допомогою медитації та досягає дійсності.»